fredag 23 maj 2008

Om skönsång

En liten iaktagelse bara...

Bredvid mig på Moksha sitter just nu ett par amerikanskor och sjunger med till Phil Collins Against all odds. Hur det låter? Inte särskilt bra... Man skulle kunna säga för jävligt!

Tänk er en plågad katt, typ den får sina testiklar avbitna av en same, blandat med Håkan Hellströms kraxande, blandat med Pernilla Wahlgren tonläge när hon pratar, blandat med tusen pipande marsvin. Släng på naglar på svarta tavlan som grädde på moset så har ni det... Ursäkta mig men jag måste agera!

Så... Jag påpekade att jag hellre lyssnade på Tysklands samtliga bidrag till Eurovision, i finsk remix-version, än att lyssna på dom sjunga. De skrattade och nu är vi vänner!

Nejdå, jag sa inget, för jag är svensk! Och vi gör inte så, vi står hellre ut. Vi väntar!

Nu har dom iallafall slutat (låten tog slut) och jag har fått skriva av mig lite. Skönt!

*kliar mig på benet*

5 kommentarer:

Siquidem sa...

Haha! Så svenskt! Hellre står vi ut med nästan vad som helst än att påpeka något! Keep up the good work! (Också typiskt svenskt, ska vi peppa någon eller komma med annan slutkläm, använder vi hellre ett engelskt uttryck än att säga "håll fanan högt" eller något liknande.) Udda.

Andreas sa...

Det kallas "Domain loss", när andra språk tappar sina egna nyanser och benämningar till förmån för hegemonin engelska! All Hail!

Udda, och sorgligt!

Siquidem sa...

"Domain loss", det visste jag faktiskt inte - tack för det! Shit! :)

Aänna sa...

Tysklands bidrag är faktiskt hyffsat bra för att vara dom :P det måste du ju hålla med om ;P

Andreas sa...

Men! Har jag hört någon låt det här året!?

Jag kommer ihåg Hönsnätsburlåten med Varbergstjejerna...