tisdag 13 maj 2008

Om Siqqes fråga

Jadu, käre Siqqe...

Det var inte en enkel fråga du ställer! Känner mig lite som en förälder som just fått frågan "varför är himmelen blå" och man känner att man orkar inte förklara fenomenet blå himmel för sitt fyra åriga barn som plirar storögt på den människa den anser vara världens smartaste... Oj, en liten förälderfantasi där... ber om ursäkt.

För er oinsatta kan jag berätta att min gode vän/bloggkollega Siquidem undrade varför det endast ligger äckliga godisar kvar i godispåsen, trots att man plockat varje godisbit själv. Är det ett undermedvetet masochistiskt drag? Eller är man bara korkad?

Min teori, som för övrigt är helt ovetenskaplig, är att man kanske redan har ätit ett femtiotal (?) liknande godisar och känner helt enkelt inte för ännu en fizzyflaska efter att ha goffat 14, 5 soda shots.

Antingen det, eller så tror man sig bara vilja ha en cocosprick eller en fillidutt, medan man egentligen suktar efter en fudge eller ett vingummi.

Svar på frågan Siqqe? Jag är lite trött och har tenta imorgon så jag tror du får vara nöjd den här gången...

Hejråååå!

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Haha, det förklarar så mycket! Nästa gång ska jag bara köpa fem av varje sort och inte trycka ner fem hekto skumtomtar i godispåsen! Tack! Och lycka till på tentan!

Anonym sa...

Hej på dig skumbanan

Ville bara meddela att basen i en bra godispåse i alla fall är lysemelk.. Si så där 50% brukar vara lagom.

Annars så gillar jag nappar med ipillat nonstop eller sådana runda som finns i rosa och gult vad de nu heter.

Tack för mig.