fredag 23 maj 2008

Om fem låtar jag kan tänka mig att bli döv till

Jag har en idé, eller snarare småtanke såhär inpå kvällskvisten. Om man hade varit tvungen att bli döv, fråga mig inte varför, och bara fick höra en sista låt. För enkelhetens skull säger vi att just den låten gör en stendöv. Vilka fem låtar skulle man ranka då?

Jag gör ett ärligt försök:

5) Fem myror är fler än fyra elefanter - jingeln. Ja, barndomsminnen och en fin slinga inbakat i ens (snart) nyfunna dövhet.

4) Valfri Lars Winnerbäck låt. Efter det vill man bli döv, man kan nästan säga att när man lyssnar på Lars Winnerbäck tränar man i själva verket på att bli döv!

3) Valfri låt av Pantera/Megadeath/Gyllene tider/Sepultura/etc. Ja, som en vis man en gång sa så bringar denna typen av musik totalt lugn - När den tar slut! Och tänk vilket lugn man går in i om man blir döv på köpet!

2) Air Supply - All out of love. Skönsjungande män (ja, även refrängen sjungs av en man) som framför kanske världens bästa depplåt.

1) Sigur Rós - Hoppipolla. Ah, då kan man bli döv lycklig!

Ja, egentligen utan inbördes ordning kanske... En lista över de sista sakerna man vill se kommer imorgon, tror jag!

*Lyssnar på housemate Nick när han är på dass*

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ville bli döv när jag utsattes för er coldplay-tortyr,