tisdag 27 maj 2008

Om de sista sakerna jag kan tänka mig att känna innan jag blir... känslolös?

Ja, efter enorma påtryckningar, ni vet vilka ni är, kommer här fortsättningen på min lilla sinneskvintett: (Observera att det endast gäller känslor som man kan känna på sin hud)

5) Vinden mot min hud. Ja, det låter lite poetiskt, men det är sant. Vinden kan svalka när man är varm, och värma upp när man är frusen. 'Nuf said!

4) En kvinnas beröring, och inte vilken kvinna som helst - Kajsa sitter givetvis ohotad på tronen!

3) Hud under mina handflator, speciellt om huden är kallare än vad mina händer är. Ja, och sedan är det ju vissa delar av den mänskliga anatomin som är trevligare att vidröra än andra... Med risk för att familj och nära vänner läser detta så lämnar vi vilka kroppsdelar åt var och ens (snuskiga?) fantasi.

2) Skillnaden mellan varmt och kallt. Tänker på att sätta sig lite frusen i en varm bastu, eller att kasta sig, lite het, i havet för att svalka sig. Allt för att uppnå tillståndet lagom varm.

1) Att bli pillad i håret. Jag säger bara en sak: Gud, eller valfri annan gudomlig varelse man väljer att lägga sin tillit till...

Det var det! Nu är det bara två sinnen kvar... Och det sjätte!

*Smackar förnöjt, kaffet satt som en smäck!*

3 kommentarer:

Siquidem sa...

Att efter att ha haft händerma fulla med blomjord eller kattskit och inte kunnat klia sig på näsan, och sedan få göra det... Halleluja!

Andreas sa...

Ah... Mycket bra

Anonym sa...

Att ha händerna fulla med torkat trälim och sedan dra av hinnan som har bildats