onsdag 28 maj 2008

Om de sista sakerna jag helst skulle luktat på innan jag blir... luktlös?

Här kommer den, det näst sista sinnet... Alltså, de sista sakerna jag vill catch a whiff off before jag tappar luktsinnet:

5) Syrénbuskar på vårkanten. Luktar sommarlov för mig!

4) Vitlök i matlagning. Såååå gott det luktar, ett löfte om god mat!

3) Folk man går förbi på gatan. Denna är en liten luring med tanke på att folk kan lukta alltifrån gott till åt helvette!

2) Kajsas nacke. Luktar tryggt, spännande, hemma och kvinnligt. Ungefär som ett Kinderägg, för alla oss som minns den reklamen!

1) Regn på varm asfalt, eller regn på sommaren överhuvudtaget. Att lukta på regn är nog det godaste som finns.

Bubblare: Ostbågar, fråga mig inte varför... Dom luktar gott bara!

Bubblare II: Kaffe

*spanar*

3 kommentarer:

Siquidem sa...

Jag säger liljekonvalj och regn. Sedan kan jag dö i frid.

Andreas sa...

Mmm, dö i frid...

Anonym sa...

Kajsa = Kinderägg = Gjord i choklad, innehåller överraskning och leksak. Hmm. Scary...

Kommer ni ihåg att de brukade säga att kinderäggen innehöll tre saker.
1. choklad, 2. överraskning 3. leksak. MEH! Tänker ni nu, nr. två och tre är ju samma sak, och så är det faktiskt. Jag känner mig lurad.