1: Ni är på Tate och ser djupet i en skål med mjölktänder. Det är mörkt, det är svårt och det är arty. Ni förklarar för varandra precis hur bra det är och precis hur mycket ni förstår skapelsen.
2: Fel! Den franske utställningsvärden berättar för er att verket handlar om det glada i livet och om att efter smärta kommer glädje. Ni blir ledsna och bestämmer er för att aldrig mer diskutera konst.
1) "Är det sant? Nej, det är ju en vanlig hippie! Oj! Är det verkligen Han som går där borta? Han med det långa håret? Har Han återuppstått efter så många år? Vi som inte gått i kyrkan på jäv... eh... jättelänge, åh herregud, vad ska Han tro? Fort, fram med palmbladen och vinet! Ja, öl går nog också bra, fort nu för helv..."
2) Fan. Det var inte Jesus. Det var inte ens en hippie. Det var min gamla syslöjdslärare. Skit också.
2 kommentarer:
1: Ni är på Tate och ser djupet i en skål med mjölktänder. Det är mörkt, det är svårt och det är arty. Ni förklarar för varandra precis hur bra det är och precis hur mycket ni förstår skapelsen.
2: Fel! Den franske utställningsvärden berättar för er att verket handlar om det glada i livet och om att efter smärta kommer glädje. Ni blir ledsna och bestämmer er för att aldrig mer diskutera konst.
1) "Är det sant? Nej, det är ju en vanlig hippie! Oj! Är det verkligen Han som går där borta? Han med det långa håret? Har Han återuppstått efter så många år? Vi som inte gått i kyrkan på jäv... eh... jättelänge, åh herregud, vad ska Han tro? Fort, fram med palmbladen och vinet! Ja, öl går nog också bra, fort nu för helv..."
2) Fan. Det var inte Jesus. Det var inte ens en hippie. Det var min gamla syslöjdslärare. Skit också.
Skicka en kommentar