fredag 2 maj 2008

Om dödslistan

Dags att uppdatera min dödslista. Ja, alltså en lista över folk som förmodligen kommer att kola inom kort. Märk att vissa av personerna har jag till och med förutbestämt ett datum till. Mycket nöje!

- Påven Benedictus XVI
Hur svårt kan det vara att hitta på ett NYTT påvenamn? Jag hade kunnat tänka mig Godzilla, eller Belsebub. Det hade varit något, haha! Ja... du är gammal - avlid!

- Nils-Petter Sundgren
Gaggigt värre blir det när herr Sundgren hasplar fram floskler i tv-soffor. Ingen vet hur gammal han är, han kvalificerar sig till att vara över 70, men kan lika gärna vara 68.

- Fidel Castro
Kommentar överflödig... Fast det är ju lite kul att han är en utav de största naglarna i USAs öga! Dödsdag? Den 16 september 2008, en cubansk cigarr senare...

- Kalle Anka
Jag vill minnas att Kalle fyllde 65 för något år sedan. Och med det temperamentet lär han inte hålla så länge till... Lägg därtill att han förmodligen inte har råd att gå till läkaren eftersom Farbror Joakim fortfarande, utan hänsyn till inflation och liknande, betalar stackars Kalle 30 öre i timman.

- Farbror Joakim
Om Kalle är över 65 borde väl Joakim vara sisådär 100. Minns att Joakim var med i guldrushen i slutet på 1800talet...

- Queen Elisabeth II
Kom igen nu Bettan! När ska Charles få ta över egentligen?

- Amy Whinehouse
Föga överraskande kommer Amy trilla av pinn redan den 29 juli, på min födelsedag!

- Britney Spears
Verkar ha kommit upp sig, men skenet bedrar. Det krävs mer än lyckade inhopp i en sitcom för att ta sig upp ur träsket kära du!

- Pete Doherty
DUH!

- Edna Parker
Världens nu äldsta levande människa. Enligt Guiness iallafall... 

- Robert Mugabe
Lägg ner nu va! Inse att din tid är förbi och ta det som en värdig förlorare innan du ställs inför rätta för alla de orättvisor du bidragit till. 

Ja, jag kan hålla på i evigheter känns det som... Bidra gärna med fler namn på personer ni spår kommer att vandra till de sälla jaktmarkerna inom kort!

Hejhej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad som är likheten mellan Fidel och Karlssons klister?

- Släpper inte i första taget!

ROFL OMG LOL ZOMG ROFLMAO

Siquidem sa...

Dödslista? Så trevligt makabert! Jag röstar på att Arne Weise kommer att ta ner skylten inom kort. Han är gammal, han är folkkär och hans död kommer att generera flera generationers tandagnisslan i en och samma upplaga av Aftonbladet.

VERONIKA sa...

Jag saknar Jens på den listan. I think he will drop dead (not so gorgeous very soon).