fredag 9 maj 2008

Om gamla vanor

Ja, de säger ju att gamla vanor dör långsamt, därför sitter jag nu på Moksha igen. Det känns bra att ha gjort comeback, speciellt när man blir hälsad på som en gammal vän som man inte sett på länge. 

Just nu är det väldigt mycket uppsats i mitt liv, precis så som det ska vara. Minns den där härliga våren när min c-uppsats i historia skulle göras färdig, det är samma sak nu.

Oj, såg precis att Moksha har bytt ut en del av konsten som hängde på väggarna. De nya alstren är rosa, och pastelliga. Jag gillar dom, trots att de inte innehåller vare sig träd eller surrealism.

Skittelefon, nu är displayen helt blå igen, dags att pensionera kanske? Ja, så småningom...

Jag har skramlat bössa idag för British Red Cross. Det var väldigt kul, faktiskt! Man fick se hur folk ångestade över att de inte hade växel, eller att de hade det fast ljög om att de inte hade det. Krångligt värre.

Jag blev klippt igår, det blev bra. Speciellt med tanke på att Annika fick arbeta i halvt i mörker - mycket bra!

Ja! Så har ju Pontus varit här med. Vad hittade vi på undrar ni, jo vi busade, åt, drack, var i London, gick på blues, handlade Ben Sherman kläder (se "This is England"). Sedan har jag varit på The Globe och sett King Lear, och så bra den var! Jag stod och njöt i tre timmar åt bra skådespel, härlig atmosfär och engagerad publik. Det var en upplevelse!

Skulle vilja avsluta med att komplettera min dödslista:

Pappan i Österrike - Han lär ju bli lynchad för sina tilltag. Stygg människa!

SVT - Sända Englas begravning på tv?! Snacka om att kommersialisera någons död... Kanske var det mammans önskemål vad vet jag... Smaklöst är det iallafall!

Jorden/Tellus - Japp, mina spådomar i kaffesump och onda tår säger att allas vår Moder Jord kommer att kasta in handduken snart, säg sisådär 100 år. Vilket är rätt snart i hennes ålder räknat!

Jasådärja!

Nu känns det lite bättre, synes snart igen!

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Moder Jord lär nog hamna six feet under densamma relativt snart. För övrigt; "ångestade"... intressant verbifiering av ett substantiv! För övrigt #2; det heter inte verbifiering, men klockan är 03:58 och jag kan av någon anledning varken sova eller tänka ordentligt :)

VERONIKA sa...

Ååh hallå har du sett King Lear?? Är inte Wheeels med i den? Avis jag blev nu då...