torsdag 22 maj 2008

Om Pontus gästbloggeri

Här följer en nykter iaktagelse av min gode vän, tillika vapendragare, Pontus. Mycket nöje (iallafall för alla oss som någon gång hängt på arkeologen, Göteborg)!

Måste bara säga att jag sitter nere på arkeologen nu och skriver ihop det sista på en uppgift. Ett par bord bort sitter ett gäng och panikpluggar inför en grammatiktenta i engelska... ahhh brings me back.

Dessutom sitter jag och tittar på alla som läser här nere. Jag tror jag ser ner på dem. De är fula, verkar korkade och klär sig lustigt (fult). Det verkar inte riktigt vara samma sociala regler här som i övriga samhället och arkeologi är ju egentligen ingen riktig utbildning, det vet ju alla.

Det som slår mig är stämningen här nere. Det är någon slags anda av ett frikyrkomöte och rollspelsförening i någon form av blandning. Folk ser ut som lajvare och använder lustiga tonlägen, när de pratar stryker de sig mot varandra och gör kattläten för att tigga mat.

Där har du det, mitt femminuters kåseri, eller måhända enmansblogg om du föredrar det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

”Han skakar på huvudet och klappar hånfullt i händerna, han sprider rykten överallt och ser försmädlig ut.”

Gammalt djungelordspråk/Jesus Syraks vishet

Sandra sa...

Hahahaha! Jag skrattar högt!

Vardagsanalys sa...

Åhå, det är ju så en blir sugen på en tripp till Gbg :)

Jag länkar också, nice blogg!